Witam
Pedagog szkolny mgr Karolina Ignatowicz
jestem dostępna dla uczniów, rodziców, nauczycieli w godzinach pracy
Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek 8:00 - 15:00 8:00 - 15:00 8:00 - 15:00 8:00 - 15:00 8:00 - 12:00 jak i poprzez dziennik elektroniczny Librus,
pocztę elektroniczną k.ignatowicz@zsliz-sulecin.edupage.org
oraz telefonicznie pod numerem 95 755 24 75Pedagog szkolny to ktoś kto wysłucha, zrozumie, doradzi, podpowie,
nie krzyczy, nie ocenia, nie krytykuje, nie wyśmiewa, udzieli pomocy i wsparcia.Uczniowie mogą zgłaszać się do pedagoga, gdy:
- mają problemy z rówieśnikami,
- mają problemy rodzinne,
- nie potrafią porozumieć się z nauczycielem,
- czują się samotni,
- myślą, że nikt ich nie rozumie,
- nie potrafią się uczyć,
- chcieliby pomagać innym, ale nie wiedzą jak,
- mają ciekawe pomysły, które chcieliby wykorzystać,
- chcą podzielić się sukcesami i radościami
Mogą przyjść z każdą sprawą, z którą sami nie potrafią sobie poradzić.
Rodzice mogą zwrócić się do pedagoga, gdy:
- niepokoi ich zachowanie dziecka,
- chcą porozmawiać o dziecku,
- chcą poprawić relacje z dzieckiem,
- potrzebują wsparcia w procesie wychowania,
- zauważą u dziecka problemy w uczeniu się,
- znajdują się w trudnej sytuacji materialnej,
- mają pytania i nie wiedzą do kogo zwrócić się o pomoc.
Nauczyciele mogą skorzystać z konsultacji w związku z problemami swoich uczniów (szkolnymi lub rodzinnymi).
Zadania, które w myśl rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji
pomocy psychologiczno - pedagogicznej zostały przypisane szkolnemu pedagogowi:§ 24.
Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
- rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Spis ogólnopolskich telefonów zaufania
116 111
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieżyZadzwoń lub napisz, gdy coś Cię martwi, masz jakiś problem, nie masz z kim porozmawiać lub wstydzisz się o czymś opowiedzieć.
Telefon czynny od poniedziałku do niedzieli od 12:00 do 2:00
Wiadomość przez stronę www.116111.pl możesz przesłać całą dobę. Pomoc świadczona przez konsultantów Telefonu 116111 jest całkowicie bezpłatna.800 100 100
Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieciBezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności wynikające z problemów i zachowań ryzykownych takich jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystywanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, uzależnienia, depresja, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania. Telefon czynny od poniedziałku do piątku od 12:00 do 15:00.
800 12 12 12
Telefon Zaufania Rzecznika Praw DzieckaTu również możesz zadzwonić, gdy nie wiesz z kim porozmawiać, a coś bardzo Cię martwi. Możesz tam także zgłaszać takie sytuacje, które według Ciebie są niesprawiedliwe i masz poczucie, że ktoś zachował się nie tak jak powinien - np. złamał prawo. Telefon jest bezpłatny i jest czynny od poniedziałku do piątku od godziny 8:15 do 20:00 (połączenie bezpłatne). Jeśli zadzwonisz tam w godzinach nocnych i zostawisz informację o sobie i swój numer - konsultanci do Ciebie oddzwonią.
800 12 00 02
Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia"Zadzwoń, jeśli ktoś w Twojej rodzinie krzywdzi Cię - bije lub obraża. Możesz tam opowiedzieć o swojej sytuacji i i dowiedzieć się gdzie szukać pomocy w Twoim otoczeniu. Bezpłatna pomoc dostępna przez całą dobę.
800 120 226
Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w RodziniePod tym numerem telefonu można uzyskać wspracie w sytuacji przemocy w rodzinie. Specjaliści obsługujący linię udzielają informacji na temat procedury "Niebieskiej Karty", np. jakie inne podmioty poza policją, mogą ją założyć. Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9.30 - 15.30 (połączenie bezpłatne).
801 199 990
Ogólnopolski Telefon Zaufania „Narkotyki - Narkomania"Zadzwoń jeśli masz problemy z narkotykami, używasz ich, jesteś uzależniony lub martwisz się o kogoś z Twojego otoczenia. Możesz tam uzyskać fachową poradę, a także informację o tym, jak pomóc sobie lub bliskiej osobie. Telefon jest czynny codziennie w godzinach od 16.00 do 21.00 z wyjątkiem świąt państwowych. Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia.
801 889 880
Telefon Zaufania "Uzależnienia behawioralne"Z telefonu mogą korzystać wszystkie osoby, które mają problem lub też zastanawiają się, czy mają problem z uzależnieniami behawioralnymi. Z konsultantami mogą porozmawiać również osoby bliskie osobom uzależnionym - rodzina, przyjaciele, znajomi. Infolinia jest czynna codziennie w godzinach od 17.00 do 22.00 z wyjątkiem świąt państwowych. Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia.
www.uzaleznieniabehawioralne.pl800 108 108
Bezpłatna linia wsparcia dla osób po stracie bliskichTelefon wsparcia działa w dni powszednie od 14:00 do 20:00. Linia 800 108 108 adresowana jest do wszystkich osób w żałobie, które potrzebują pomocy. Dzwoniący mogą anonimowo porozmawiać o swojej sytuacji, otrzymać wsparcie, zasięgnąć porady. Zadaniem dyżurujących psychologów jest podejmować interwencje w sytuacjach nagłych, a także pomagać w podejmowaniu decyzji o ewentualnej dalszej terapii.
Więcej informacji na stronie Fundacji Nagle Sami: http://www.naglesami.org.pl/800 080 222
Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci i młodzieży, rodziców oraz nauczycieliPod numerem telefonu 800 080 222 dzieci, młodzież, ale także rodzice i nauczyciele mogą uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników. Każdy, kto ma problemy w domu, w szkole czy też w relacjach rówieśniczych może zadzwonić i skorzystać ze wsparcia.