• Pedagog szkolny

        • Witam
          Pedagog szkolny mgr Karolina Ignatowicz

          jestem dostępna  dla uczniów, rodziców, nauczycieli  w godzinach pracy

      • PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
        8:00 - 15:008:00 - 15:008:00 - 15:008:00 - 15:008:00 - 12:00
      • jak i  poprzez dziennik elektroniczny Librus, 
        pocztę elektroniczną k.ignatowicz@zsliz-sulecin.edupage.org
        oraz telefonicznie pod numerem 95 755 24 75

        Pedagog szkolny to ktoś kto wysłucha, zrozumie, doradzi, podpowie,
        nie krzyczy, nie ocenia, nie krytykuje, nie wyśmiewa, udzieli pomocy i wsparcia.

        Uczniowie mogą zgłaszać się do pedagoga, gdy:

        • mają problemy z rówieśnikami,
        • mają problemy rodzinne,
        • nie potrafią porozumieć się z nauczycielem,
        • czują się samotni,
        • myślą, że nikt ich nie rozumie,
        • nie potrafią się uczyć,
        • chcieliby pomagać innym, ale nie wiedzą jak,
        • mają ciekawe pomysły, które chcieliby wykorzystać,
        • chcą podzielić się sukcesami i radościami

        Mogą przyjść  z każdą sprawą, z którą sami nie potrafią sobie poradzić.

         

        Rodzice mogą zwrócić się do pedagoga, gdy:

        • niepokoi ich  zachowanie dziecka,
        • chcą porozmawiać o dziecku,
        • chcą poprawić relacje z dzieckiem,
        • potrzebują wsparcia w procesie wychowania,
        • zauważą u dziecka problemy w uczeniu się,
        • znajdują się w trudnej sytuacji materialnej,
        • mają pytania i nie wiedzą do kogo zwrócić się o pomoc.

        Nauczyciele mogą skorzystać z konsultacji w związku z problemami swoich uczniów (szkolnymi lub rodzinnymi).

        Zadania, które w myśl rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej 
        z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji 
        pomocy  psychologiczno - pedagogicznej zostały przypisane szkolnemu pedagogowi:

        § 24.

        Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:

        1. prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
        2. diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
        3. udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
        4. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
        5. minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
        6. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
        7. pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
        8. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
          • rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo  w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
          • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

        Spis ogólnopolskich telefonów zaufania

        116 111
        Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

        Zadzwoń lub napisz, gdy coś Cię martwi, masz jakiś problem, nie masz z kim porozmawiać lub wstydzisz się o czymś opowiedzieć.
        Telefon czynny od poniedziałku do niedzieli od 12:00 do 2:00
        Wiadomość przez stronę www.116111.pl  możesz przesłać całą dobę. Pomoc świadczona przez konsultantów Telefonu 116111 jest całkowicie bezpłatna.

        800 100 100      
        Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci

        Bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności wynikające z problemów i zachowań ryzykownych takich jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystywanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, uzależnienia, depresja, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania. Telefon czynny od poniedziałku do piątku od 12:00 do 15:00.

        800 12 12 12
        Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

        Tu również możesz zadzwonić, gdy nie wiesz z kim porozmawiać, a coś bardzo Cię martwi. Możesz tam także zgłaszać takie sytuacje, które według Ciebie są niesprawiedliwe i masz poczucie, że ktoś zachował się nie tak jak powinien - np. złamał prawo. Telefon jest bezpłatny i jest czynny od poniedziałku do piątku od godziny 8:15 do 20:00 (połączenie bezpłatne). Jeśli zadzwonisz tam w godzinach nocnych i zostawisz informację o sobie i swój numer - konsultanci do Ciebie oddzwonią.

        800 12 00 02     
        Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia"

        Zadzwoń, jeśli ktoś w Twojej rodzinie krzywdzi Cię - bije lub obraża. Możesz tam opowiedzieć o swojej sytuacji i i dowiedzieć się gdzie szukać pomocy w Twoim otoczeniu. Bezpłatna pomoc dostępna przez całą dobę.

        800 120 226
        Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie

        Pod tym numerem telefonu można uzyskać wspracie w sytuacji przemocy w rodzinie. Specjaliści obsługujący linię udzielają informacji na temat procedury "Niebieskiej Karty", np. jakie inne podmioty poza policją, mogą ją założyć. Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9.30 - 15.30 (połączenie bezpłatne).

        801 199 990
        Ogólnopolski Telefon Zaufania „Narkotyki - Narkomania"

        Zadzwoń jeśli masz problemy z narkotykami, używasz ich, jesteś uzależniony lub martwisz się o kogoś z Twojego otoczenia. Możesz tam uzyskać fachową poradę, a także informację o tym, jak pomóc sobie lub bliskiej osobie. Telefon jest czynny codziennie w godzinach od 16.00 do 21.00 z wyjątkiem świąt państwowych. Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia.

        801 889 880
        Telefon Zaufania "Uzależnienia behawioralne"

        Z telefonu mogą korzystać wszystkie osoby, które mają problem lub też zastanawiają się, czy mają problem z uzależnieniami behawioralnymi. Z konsultantami mogą porozmawiać również osoby bliskie osobom uzależnionym - rodzina, przyjaciele, znajomi. Infolinia jest czynna codziennie w godzinach od 17.00 do 22.00 z wyjątkiem świąt państwowych. Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia.
        www.uzaleznieniabehawioralne.pl        

        800 108 108
        Bezpłatna linia wsparcia dla osób po stracie bliskich

        Telefon wsparcia działa w dni powszednie od 14:00 do 20:00. Linia 800 108 108 adresowana jest do wszystkich osób w żałobie, które potrzebują pomocy. Dzwoniący mogą anonimowo porozmawiać o swojej sytuacji, otrzymać wsparcie, zasięgnąć porady. Zadaniem dyżurujących psychologów jest podejmować interwencje w sytuacjach nagłych, a także pomagać w podejmowaniu decyzji o ewentualnej dalszej terapii.
        Więcej informacji na stronie Fundacji Nagle Sami: http://www.naglesami.org.pl/ 

        800 080 222
        Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci i młodzieży, rodziców oraz nauczycieli

        Pod numerem telefonu 800 080 222 dzieci, młodzież, ale także rodzice i nauczyciele mogą uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów,  pedagogów i prawników.  Każdy, kto ma problemy w domu, w szkole czy też w relacjach rówieśniczych może zadzwonić i skorzystać ze wsparcia.

    • Kontakt

      • Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych im. Unii Europejskiej
      • 95 755 24 75
      • ul. W. Witosa 49 69-200 Sulęcin Poland
      • 95 755 24 75
      • Internat Szkoły ul. W. Witosa 30B, 69 - 200 Sulęcin tel. 95 755 29 41
  • Galeria zdjęć

      brak danych