Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych

im. Unii Europejskiej, ul. Witosa 49, 69-200 Sulęcin
Nowoczesna baza dydaktyczna ...

Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych

im. Unii Europejskiej, ul. Witosa 49, 69-200 Sulęcin
na miarę XXI wieku ...

Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych

im. Unii Europejskiej, ul. Witosa 49, 69-200 Sulęcin
Warsztaty mechaniczne ...

Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych

im. Unii Europejskiej, ul. Witosa 49, 69-200 Sulęcin
hotelarskie ...

Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych

im. Unii Europejskiej, ul. Witosa 49, 69-200 Sulęcin
gastronomiczne...

Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych

im. Unii Europejskiej, ul. Witosa 49, 69-200 Sulęcin
Zapraszamy do nas

Menu Główne

W ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Sulęcińskim, Działanie 8.4 Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego - projekty realizowane poza formułą ZIT uczniowie  Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych im. Unii Europejskiej w Sulęcinie  w czasie przerwy wakacyjnej odbędą praktyki i staże w sieci  lokalnych pracodawców.
W pierwszej kolejności przy wyborze miejsca premiowane były branże strategiczne dla   naszego regionu, m.in.: gastronomiczna, hotelarska, logistyczna, mechaniczna, usługowo-gospodarcza. Takiej formie edukacyjnej realizowanej w dni wolne od nauki przyświeca główny cel, którym jest nabycie umiejętności do samodzielnego wykonywania pracy, zwiększonej mobilności międzysektorowej oraz nabycie doświadczenia w środowisku pracy, zwiększającego szanse na uzyskanie zatrudnienie przez potencjalnego pracownika. Każdy uczestnik nie tylko zdobędzie nowe ,cenne doświadczenia, ale również otrzyma miesięczne stypendium w wysokości 1500 zł. Gwarancją wysokiej jakości praktyk i staży będzie stały monitoring, ewaluacja, kontrola potencjału przedsiębiorcy, a na zakończenie zostanie wyposażony w portfolio, określające zdobyte umiejętności oraz rekomendacje, co do dalszej ścieżki kształcenia. Młodzi uczestnicy podkreślają, że to ważny atut na rynku pracy i z uśmiechem dziękują za kompleksowe wsparcie pod względem praktycznym do wykonywania pracy w określonym zawodzie, wynikającym z konkretnego zapotrzebowania danego pracodawcy.

Grażyna Sobieraj

Szkolenie 1 / 1 realizowane w Zespole Szkół Licealnych i Zawodowych im. Unii Europejskiej w Sulęcinie w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Sulęcińskim” stanowi ogromną szansę dla jego uczestników. Taka forma wsparcia pozwala na uzyskanie pełnej, profesjonalnej i wiarygodnej informacji na temat własnych predyspozycji zawodowych. Przyczynia się do spełnienia młodzieńczych marzeń o karierze zawodowej.
Sam proces wymaga od uczniów i doradców zawodowych ustalenia partnerskich relacji i zasad współpracy. Bardzo ważne jest, że przy pomocy nowoczesnych narzędzi, dokonuje się kompletnej charakterystyki ucznia. Tym samym uczeń otrzymuje informacje: o dominującym typie interpersonalnym, swoich (być może nierozpoznanych) potrzebach zawodowych, przedsiębiorczości, rodzaju i poziomie inteligencji wielorakiej, zainteresowaniach oraz reakcjach na sytuacje trudne.
Doradca zawodowy nie tylko przedstawia uzyskane wyniki badań, ale przede wszystkim wskazuje mocne i słabe strony ucznia, a także wyłania obszary wymagające pracy wewnętrznej nad sobą samym, przy jednoczesnej świadomości, co należy w sobie udoskonalić. Takie działanie na pewno zwiększa szanse młodego człowieka na realizację marzeń związanych z zawodową przyszłością.

„Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Sulęcińskim” współfinansowanego ze środków unijnych w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, Oś VIII Nowoczesna edukacja,  Działanie 8.4  Rozwój kształcenia zawodowego, Poddziałanie 8.4.1 Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego – projekty realizowane poza formułą ZIT.

Grażyna Sobieraj
Jadwiga Tamulewicz

Uczestnicy projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Sulęcińskim” współfinansowanego ze środków unijnych w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, Oś VIII Nowoczesna edukacja,  Działanie 8.4  Rozwój kształcenia zawodowego, Poddziałanie 8.4.1 Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego – projekty realizowane poza formułą ZIT  biorą udział w  szkoleniach 1/1 mających na celu wsparcie w formie sesji coachingowych/mentorskich.
Indywidualne konsultacje z doradcami zawodowymi spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży. Wykorzystanie skutecznych  narzędzi weryfikacji deklarowanych kwalifikacji przyszłego potencjalnego pracownika, tj.: wywiad behawioralny, analiza kwestionariuszy, opis kart Change Your Mind  to dobry sposób na uświadomienie, jak wiele trzeba wypracować w sobie umiejętności wymaganych przez współczesny rynek pracy.
Omawianie wyników z pewnością wzmocni mocne strony ucznia, zniweluje słabe, pobudzi motywację,  chęć do dalszej edukacji, profesjonalnie przygotuje do praktyk/staży zawodowych oraz wejścia na rynek pracy.
Partnerska relacja i współpraca przebiega bardzo pomyślnie. W opinii uczniów rozmowa jest „pozytywna” i „optymistyczna” oraz „pomocna w planowaniu drogi zawodowej”.
Na efekty takich spotkań  nie trzeba będzie długo czekać. Wypracowanie szacunku dla różnic indywidualnych i społecznych, autonomii, profesjonalizmu, wiary w możliwość rozwoju, aktywne zainteresowanie, otwartość na nowe wyzwania pozwoli na trafne odnalezienie się na rynku pracy.

Grażyna Sobieraj

Indywidualny Plan Działania to badania w których uczestniczą uczniowie/uczestnicy projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Sulęcińskim” realizowanego w ramach Działania 8.4 Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego, Poddziałania 8.4.1 Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego – projekty realizowane poza formułą ZIT.
Rozpoznawanie i dokonanie oceny własnych predyspozycji osobowych każdego ucznia, jego potrzeb rozwojowych nie tylko umożliwiają poznanie samego siebie, swoich  kompetencji edukacyjnych, ale są drogowskazem wyznaczającym indywidualny plan działania zmierzający do podniesienia poziomu wiedzy i kompetencji do wykonywania określonego zawodu, planowania ścieżki kariery oraz  zakwalifikowania się  w ramach projektu do danej formy doskonalenia, czy w kursach, w szkoleniach,  w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych, obozach naukowych, czy też  stażach i  praktykach zawodowych u danego pracodawcy.
Każdy uczestnik  otrzymuje  indywidualny kod dostępu do baterii testów w celu zbadania  kotwic kariery typu interpersonalnego, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, preferencji  zawodowych, które rozwiązuje i wypełnia  w  towarzystwie  konsultanta merytorycznego. Rozwiązywanie testów drogą online w formie BLENDED LERNING, uczestniczenie w wywiadzie behawioralnym pozwoli  wygenerować wynik, który posłuży do przygotowania indywidualnego raportu dla każdego ucznia, do właściwego wsparcia.
A co na to sami uczniowie?
Karolina Madaj i Agata Szymańska - uczennice technikum przyznały, że badanie było bardzo ciekawe, mimo że pytania dotyczyły dość trudnych, nowych, nietypowych  sytuacji życiowych. Teraz z niecierpliwością oczekują na wyniki, które pomogą im w samorealizacji i planach na przyszłość.

 

Dyrektor szkoły
Grażyna Sobieraj

 

 

 

Więcej informacji

 

UWAGA
Zmiana rachunku bankowego

 

 Promocja szkoły
(zobacz film)

 

 

 

 

 

jesteśmy wyróżnieni
przez uczniów i rodziców

 

Dobrze ZaPROJEKTowana
Szkoła 2016